Dersin Adı | Kardiyopulmoner Hastalıklar |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FYT 206 | Güz/Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; solunum sistemi anatomisi ve fizyolojisi, dolaşım sistemi anatomisi ve fizyolojisi, solunum ve dolaşım sistemi hastalıkları, oluşum mekanizmaları ve sınıflandırılması konularını kapsar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı,Giriş,Amaç,Öğrenim Hedefleri | |
2 | Solunum Sistemi Anatomisi | Anatomi ve Fizyoloji Ders Kitabı, Dr.Mehmet Özden sayfa: 298-315 |
3 | Solunum Sistemi Fizyolojisi | Anatomi ve Fizyoloji Ders Kitabı, Dr.Mehmet Özden sayfa: 315- 328 |
4 | Obstrüktif Akciğer Hastalıkları 1 | Temel Akciğer Sağlığıı Ve Hastalıkları Ders Kitabı, Türk Toraks Derneği, Toraks Kitapları, Ekim 2015. Sayfa: 121-169 |
5 | Obstrüktif Akciğer Hastalıkları 2 | Temel Akciğer Sağlığıı Ve Hastalıkları Ders Kitabı, Türk Toraks Derneği, Toraks Kitapları, Ekim 2015. Sayfa: 121-169 |
6 | Restriktif Akciğer Hastalıkları 1 | Temel Akciğer Sağlığıı Ve Hastalıkları Ders Kitabı, Türk Toraks Derneği, Toraks Kitapları, Ekim 2015. Sayfa: 169-227 |
7 | Restriktif Akciğer Hastalıkları 2 | Temel Akciğer Sağlığıı Ve Hastalıkları Ders Kitabı, Türk Toraks Derneği, Toraks Kitapları, Ekim 2015. Sayfa: 169-227 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dolaşım Sistemi Anatomisi | Anatomi ve Fizyoloji Ders Kitabı, Dr.Mehmet Özden sayfa: 246-298 |
10 | Dolaşım Sistemi Fizyolojisi | Anatomi ve Fizyoloji Ders Kitabı, Dr.Mehmet Özden sayfa: 246-298 |
11 | Aterosklerotik Kalp Hastalıkları | Kardiyovasküler Hastalıklar El Kitabı Güneş Tıp Kitabevleri sayfa: 2-36 |
12 | Konjestif Kalp Yetmezliği | Kardiyovasküler Hastalıklar El Kitabı Güneş Tıp Kitabevleri sayfa: 125-160 |
13 | Konjenital Kalp Hastalıkları 1 | Kardiyovasküler Hastalıklar El Kitabı Güneş Tıp Kitabevleri sayfa: 509-559 |
14 | Konjenital Kalp Hastalıkları 2 | Kardiyovasküler Hastalıklar El Kitabı Güneş Tıp Kitabevleri sayfa: 509-559 |
15 | Periferik Arter Hastalıkları | Kardiyovasküler Hastalıklar El Kitabı Güneş Tıp Kitabevleri sayfa: 480-492 |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 5 | 25 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 45 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 6 | 55 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 45 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 5 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 24 | |
Toplam | 86 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | |||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür. | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | X | ||||
12 | Fizyoterapi alanında mesleğinin yasal zorunluluklarını bilir ve bu çerçevede çalışır | |||||
13 | Sorumluluğu altında çalışanların gereksinimlerini belirleyip, gelişmelerine yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest